مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1396 ساعت 23:302017-06-25اقتصادي

شرط اجرای کار شایسته چیست؟


رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار می گوید: سند کار شایسته از الزامات اساسی جامعه کارگری است ولی نباید تصور کرد با تصویب آن مشکل کارگران حل می شود.

- او بر این باور است که کار شایسته وقتی به قانون تبدیل می شود که ایران اقتصادی پویا و روبه رشد داشته و عرضه و تقاضای نیروی کار در تعادل باشد.

اولیاء علی بیگی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ماده 25 قانون برنامه پنجم توسعه تدوین سند کار شایسته مورد تاکید قرار گرفت و حتی قبل از اصلاح قانون کار تقدیم کار شایسته بر قانون کار دیده شده بود، منتها زمانی می توانیم کار شایسته را تبدیل به قانون کنیم که عرضه و تقاضای نیروی کار همخوانی داشته و کارگر حق انتخاب شغل داشته باشد.

وی افزود: نیروی کاری که دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس است ولی در شغلی که نیاز به مدرک ندارد، مشغول کار می شود برای کسب درآمد و امرار معاش است که به کار در شغلی مغایر با رشته تحصیلی اش است تن می دهد ولی مسلما بهره وری و انگیزه کار او پایین خواهد آمد چون تخصص و دلبستگی او چیز دیگری بوده است.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار تصریح کرد: اینکه سند کار شایسته را تدوین کنیم و روی کاغذ بیاوریم ولی عملی نشود ارزشمند نیست، قانونی ارزشمند است که در سطح جامعه عملیاتی شود لذا معتقدم سند کار شایسته وقتی باید تنظیم و اجرا شود که ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط اجرای کار شایسته چیست؟

شرط اجرای کار شایسته چیست؟