مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1396 ساعت 14:252017-06-25بين الملل

امضای سیسی مخالفان توافقنامه تیران و صنافیر را به خیابان ها می آورد


مخالفان مصری در اعتراض به موافقت رییس جمهور این کشور با توافقنامه تیران و صنافیر مردم را به تظاهرات در روز عید سعید فطر فراخواندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، مصر و عربستان هشت آوریل 2016 میلادی توافقنامه ای را امضا کردند که به موجب آن حاکمیت دو جزیره تیران و صنافیر در دریای سرخ به عربستان واگذار می شود.

در 14 ژوئن ماه جاری میلادی پارلمان مصر به رغم مخالفت روز افزون مردم مصر با این توافقنامه موافقت و عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر نیز شب گذشته آن را امضا کرد.

مخالفان در بیانیه ای به خبرگزاری آناتولی اعلام کردند که موافقت با توافقنامه تیران و صنافیر جنایت و نادیده گرفتن حق مردم است.

این بیانیه را 15 مخالف مصری از جمله ابراهیم یسری سفیر بازنشسته، ایمن نور رهبر حزب فردای انقلاب (لیبرالی)، طارق الزمر رهبر گروه های اسلامی و محمد کمال از رهبران جنبش 6 آوریل، ایمن عبدالغنی رهبر اخوان المسلمین امضا کردند.

امضاکنندگان این بیانیه اعلام کردند که دولت مصر قرارداد باطل و نامعتبری را برای خرید بخش ارزشمند خاک مصر امضا کرد که به کوتاهی در قبال مهم ترین تنگه های دریایی منتهی می شود که در ورودی خلیج العقبه در دریای سرخ بوده و در طول تاریخش مصر برای حمایت از امنیت سیناء واقع در شمال شرق کشور بر آن تکیه کرده بود و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای سیسی مخالفان توافقنامه تیران و صنافیر را به خیابان ها می آورد

امضای سیسی مخالفان توافقنامه تیران و صنافیر را به خیابان ها می آورد