مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1396 ساعت 14:252017-06-25فرهنگي

اجرای فاز سوم مرمت خانه تاریخی معزی در استهبان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: فاز سوم مرمت خانه تاریخی معزی، در شهرستان استهبان استان فارس اجرایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، مصیب امیری گفت: خانه تاریخی معزی استهبان از مهمترین بناهای آن شهرستان به شمار می رود که در سال 87 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

او ادامه داد: این خانه تاریخی بنایی مربوط به دوران زندیه است که هنوز سالم و پابرجا مانده و از زیباترین و سالم ترین بناهای این شهرستان بشمار می رود.

امیری گفت: تالار آینه این خانه در قسمت سقف با نقاشی های بسیار زیبا تزیین شده و در بدنه اطاق، آینه کاری بسیار زیبایی دارد.

وی گفت: در ستون های چوبی ارسی اطاق نیزعکس هایی به چشم می خورد که مربوط به 90 الی 100 سال قبل است؛ اگر از بیرون به حاشیه های درک چوبی این اطاق نگاه کنیم زیر آیینه کاری اطاق گچبری های فوق العاده زیبای گل و بلبل مشاهده می شود که مختص دوران زندیه است.

وی به اعتبار تخصیص یافته برای مرمت این خانه تاریخی اشاره و اضافه کرد: مرمت این اثر تاریخی در 3 فاز با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: این منزل از زمان ثبت تاکنون در قسمت های سبک سازی پشت بام شمالی، پشت بام غربی و تعویض س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای فاز سوم مرمت خانه تاریخی معزی در استهبان

اجرای فاز سوم مرمت خانه تاریخی معزی در استهبان