مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 23:462017-06-24سياسي

سیدمحمود طیب حسینی حاکمیت سیاسی جامعه اسلامی و ویژگی های آن در سوره های مکی قرآن


مقاله حاضر با مطالعه سوره طه کوشیده است برای باور یادشده به آیات مکی استدلال کند و در ضمن اثبات خلافت و لزوم حاکمیت حضرت علی علیه السلام پس از پیامبر بر کل جامعه اسلامی، - حاکمیت سیاسی جامعه اسلامی و ویژگی های آن در سوره های مکی قرآن مقاله حاضر با مطالعه سوره طه کوشیده است برای باور یادشده به آیات مکی استدلال کند و در ضمن اثبات خلافت و لزوم حاکمیت حضرت علی علیه السلام پس از پیامبر بر کل جامعه اسلامی، توجه خاص قرآن به مسئله حکومت و پیوند ذاتی قرآن با سیاست را تبیین کند.

چکیده شیعه معتقد است که منصب حاکمیت در جامعه اسلامی، منصبی الهی است که خداوند آن را تعیین کرده و از میان اصحاب پیامبر، حضرت علی علیه السلام از سوی خداوند برای این منصب پس از پیامبر انتخاب شده و جز ایشان کسی شایسته این منصب نیست.

اینان برای اثبات این باور خود، به دلایل عقلی، قرآنی و روایی فراوانی استدلال کرده اند، اما تاکنون برای اثبات این باور، کمتر به آیات و سوره های مکی قرآن استدلال شده، و اگر هم استدلال شده معمولاً به آیاتی بوده که در مدینه نازل شده است.

مقاله حاضر با مطالعه سوره طه کوشیده است برای باور یادشده به آیات مکی استدلال کند و در ضمن اثبات خلافت و لزوم حاکمیت حضرت علی علیه السلام پس از پیامبر بر کل جامعه اسلامی، توجه خاص قرآن به مسئله حکومت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیدمحمود طیب حسینی حاکمیت سیاسی جامعه اسلامی و ویژگی های آن در سوره های مکی قرآن

سیدمحمود طیب حسینی حاکمیت سیاسی جامعه اسلامی و ویژگی های آن در سوره های مکی قرآن