مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 15:152017-06-24اقتصادي

افزایش 500 تا 800 مگاواتی مصرف برق در کشور با افزایش یک درجه ای دما


کارشناس دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: افزایش یک درجه ای دما در کشور، حدود 500 تا 800 مگاوات به بار سراسری شبکه می افزاید .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، حمیدرضا باغبان در جمع روسای اصناف استان در سخنانی با اشاره به این که افزایش یک درجه ای متوسط دما در کشور، حدود 500 تا 800 مگاوات به بار سراسری می افزاید، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر پیک بار شب به روز انتقال یافته و این در حالی است که وزارت نیرو برای تامین نزدیک به 300 ساعت برق، نیازمند سرمایه گذاری 15 هزار میلیار تومان بودجه است لذا مدیریت مصرف می تواند نقش قابل توجهی در صرفه جویی آن داشته باشد .

وی از اصناف مختلف خواست با جایگزینی لامپ های فوق کم مصرف به جای لامپ های پرمصرف، از مصرف غیرمتعارف در ساعات پیک شب خودداری کنند .

باغبان گفت: 23 درصد مصرف انرژی الکتریکی ساختمان ها در بخش روشنایی است در حالی که می توان با استفاده از لامپ ال ای دی و بهره گیری از روشنایی طبیعی روز، از حدود 10 درصد مصرف برق در این بخش کاست .

وی استفاده از کولرهای گازی را برای مناطق رطوبتی مناسب و استفاده از آن برای منطقه خشک و کویری را نامناسب دانست و گفت: بسیاری از افزایش هزینه های بهای برق مصرفی در اصناف مختلف به دلیل جایگزینی کولر گازی به جای آبی است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 500 تا 800 مگاواتی مصرف برق در کشور با افزایش یک درجه ای دما

افزایش 500 تا 800 مگاواتی مصرف برق در کشور با افزایش یک درجه ای دما