مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 14:362017-06-24اجتماعي

ترکیب چندین هنر برای ساخت نیم ضریح خیمه گاه امام سجاد(ع)+تصاویر


در ساخت نیم ضریح خیمه گاهی امام سجاد (ع) که هزینه آن توسط مردم فارس تامین شده، چندین هنر به صورت ترکیبی به کار رفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه جامعه "، اسکندر قاسمی، درودگری را به عنوان دومین هنر تخصصی نام برد و گفت: در این هنر بر روی چوب ساج توسط هنرمندان کارکشته و با تجربه هنر سنتی اسلامی پیاده می شود.

وی دلیل انتخاب چوب ساج را ماندگاری بالا، عدم پوسیدگی در مدت طولانی و عدم آسیب توسط موریانه عنوان کرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اظهار داشت: قلمزنی روی سطوح کار سومین هنر این هنرمندان بر روی نیم ضریح خیمه گاه است که از مس و نقره ساخته می شود و نقوش اسلیمی و خطایی و نقش های گل و مرغ متناسب با مفاهیم خاص امامت روی کار نقش می بندد و در نهایت نیز روی کار با آبکاری طلا جلا داده می شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس قلمزنان چیره دست و ماهر شیرازی را متناسب برای انجام این کار دانست و گفت: این اساتید توانمند روزانه در کارگاه های این ستاد مشغول انجام فعالیت هستند و علاقه مندان می توانند به ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس مراجعه و روند پیشرفت کار را از نزدیک مشاهده کنند.

میناکاری و در ادامه اجرای خط بر روی مینا از اقدامات دیگری است که در مراحل بعدی قرار می گیرد و بیشتر برای داخل ضریح کاربرد دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیب چندین هنر برای ساخت نیم ضریح خیمه گاه امام سجاد(ع)+تصاویر

ترکیب چندین هنر برای ساخت نیم ضریح خیمه گاه امام سجاد(ع)+تصاویر