مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 11:402017-06-24اقتصادي

ایران، جزء 20 کشور جهان با تنوع اقلیمی


مدیر کل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران، جز 20 کشور جهان است که به خاطر تنوع اقلیم ثبت شده است و ارمغان ایران برای جامعه بشری، - با کل آثار تمدنی بشری برابری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهاد نظری در جشن سالانه انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد اظهار کرد: هر کشور صاحب تمدن، یک یا دو نفر صاحب اندیشه در مقیاس جهانی دارد اما این رقم در ایران، بیش از 10 نفر است و نمونه آن فردوسی، خیام، مولوی و ابن سینا هستند و ما صاحب چنین تمدن و فرهنگی هستیم.

وی با اشاره به تقسیم بندی سه گانه کشورهای جهان گفت: از مجموع 200 کشور جهان، حدود 120 کشور مثل کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس و شمال ایران، کشورهای دهه ای هستند، که از تجزیه امپراطوری ها به وجود آمده اند.

مدیرکل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: برخی کشورها را باید کشورهای سده ای توصیف کرد که قدمت آن ها بیش از یک قرن است و اما دسته سوم کشورهایی هستند که عمر آن ها به هزاره ها می رسد و ایران یکی از آن ها است که استقلال خود را حفظ کرده و به زوال نیفتاده است.

نظری تصریح کرد: آنچه باعث شده است ایران عمری بالای هزار سال داشته باشد، غنای فرهنگی، ویژگی های اقلیمی، همبستگی و گفت و گوی اقوام در عین تنوع آن ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران، جزء 20 کشور جهان با تنوع اقلیمی

ایران، جزء 20 کشور جهان با تنوع اقلیمی