مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 08:252017-06-24پزشكي

گزارشی از تب کریمه کنگو در تهران نداشته ایم


فرماندار تهران با تاکید بر وجود نظارت مستمر شبکه بهداشت بر دامداری ها و مراکز کشتار دام شهرستان از تشدید نظارت های بیشتر خبر داد و افزود: تاکنون گزارشی از تب کریمه کنگو در تهران نداشته ایم.

- عیسی فرهادی در گفت وگو با ایسنا، گفت: بازدید توسط بازرسان دامپزشکی شهرستان و دستگاه های ذیربط به صورت مستمر در حال انجام است و جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که به طور کامل همه مراکز کشتار، پایش و نظارت می شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از ابتلا به این بیماری در تهران نداشته ایم تصریح کرد: خوشبختانه در سطح استان تهران گزارشی از این بیماری نداشته ایم با این حال هم در مراکز کشتار دام تهران و هم سایر شهرستان های استان تهران نظارت دقیقی توسط شبکه بهداشت اعمال می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تب کریمه کنگو یک بیماری منتقله از دام به انسان است که در نتیجه تماس با دام آلوده ایجاد می شود.

یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و همچنین انسان آلوده منتقل می شود.

بیماری اولین بار در سال 1944 در کریمه اوکراین شرح داده شد و نام تب خونریزی دهنده برای آن اعلام شد.

در سال 1969 معلوم شد عامل بیماری زای ایجاد کننده تب خونریزی دهنده در کریمه مشابه همان بیماری است که در سال 1956 در جمهوری دموکراتیک کنگو مشاهده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از تب کریمه کنگو در تهران نداشته ایم

گزارشی از تب کریمه کنگو در تهران نداشته ایم