مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 08:152017-06-24بين الملل

زنگ خطر سازمان کشورهای مستقل همسود درباره تمرکز داعش در افغانستان


رییس مرکز مبارزه با تروریسم سازمان کشورهای مستقل همسود اعلام کرد، تروریست های داعش به دنبال تغییر تمرکز اصلی فعالیت هایشان از سوریه و عراق به افغانستان و کشورهای همسایه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه آرتی، ژنرال آندری نویکوف، رییس مرکز مبارزه با تروریسم این سازمان در سخنرانی خطاب به دو کمیته شورای امنیت سازمان ملل گفت: گروه تروریستی داعش به دنبال به خدمت گرفتن برخی شبه نظامیان طالبان و دیگر گروه های افراط گر محلی به منظور ایجاد یک پایگاه قدرت جدید در افغانستان و گسترش دامنه نفوذ خود به آسیای مرکزی است.

نویکوف با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تاس گفت: گروه تروریستی داعش صادرکننده یک الگوی جدید از فعالیت های تروریستی و افراطی از مناطق جنگی سوریه و عراق به کشورهای آسیای مرکزی است.

او مشخصا تاکید کرد: افزایش فعالیت های طالبان در مناطق شمالی افغانستان که هم مرز با آسیای مرکزی هستند می تواند حاکی از تغییر بیعت برخی فرماندهان طالبان و پیوستن آنها به داعش باشد.

نویکوف توجه همه را به این حقیقت جلب کرد که طالبان هرگز مدعی مناطق خارج از افغانستان نبوده است در حالی که گروه تروریستی داعش در سال 2015 از تشکیل یک استان جدید برای به اصطلاح خلافت خود با مرکزیت افغانستان خبر داده بود که در عین حال شامل مناطقی از کشورهای آسیای مرکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر سازمان کشورهای مستقل همسود درباره تمرکز داعش در افغانستان

زنگ خطر سازمان کشورهای مستقل همسود درباره تمرکز داعش در افغانستان