مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 00:462017-06-23بين الملل

سید محمد علوی زاده تاجیکستان؛ مخالف پوششی عضویت ایران در شانگهای


تاجیکستان فاقد کاریزمایی اثربخش در مسئله مهم مخالفت با عضوی جدید است و بنظر نمی رسد این کشور در حال حاضر از وزن مناسب و سطح نفوذ بالایی در شانگهای برخوردار بوده تا بتواند در مقابل فرض موافقت چین، - روسیه و یا سایر اعضا، نظری غیر آنان ابراز نماید.

علیرغم اظهارات تکراری مقامات ارشد روسیه در حمایت از عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای، طی ماه های اخیر موضوع مخالفت تاجیکستان با پذیرش رسمی ایران، فرضیات متفاوتی از پشت پرده راهبرد کلان این سازمان منطقه ای را به منصه آزمون می گذارد.

آنچه در اردیبهشت ماه و در نشست وزرای خارجه شانگهای پیرامون مسئله پیوستن ایران اتفاق افتاد، و بر جریان اجلاس اخیر سران این سازمان در آستانه قزاقستان تاثیرگذار شد، نه یک بازی دوگانه (در قالب حمایت و مخالفت)، بلکه ادامه استراتژی 3 طرف حاضر در سازمان یعنی، چین، روسیه، و کشورهای آسیای مرکزی دربلاتکلیف باقی گذاشتن موضوع عضویت ایران با بازیگری این بارِ تاجیکستان بود.

در واقع استفاده از کلمه بازیگری از آنجایی تاکید می گردد که دوشنبه در صورت موافقت واقعی چین و روسیه با پذیرش تهران، فاقد وزن اثرگذاری بر مسئله مهم الحاق عضو جدید است و از این منظر، نبایستی تا اطلاع ثانوی تاجیکستان را مقصر احتمالی تعویق عضویت ایران برشمرد بلکه این موضوع را لز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سید محمد علوی زاده تاجیکستان؛ مخالف پوششی عضویت ایران در شانگهای

سید محمد علوی زاده تاجیکستان؛ مخالف پوششی عضویت ایران در شانگهای