مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1396 ساعت 11:152017-06-23اقتصادي

کم شدن سالانه 11 میلیارد متر مکعب از ذخایر آبی سفره های زیرزمینی


عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس در هشتمین نشست هم اندیشی استادان این دانشکده، از کم شدن سالانه 11 میلیارد متر مکعب از ذخایر استاتیک آبی در سفره ­های آب زیرزمینی کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی باقری، عضو هیات علمی گروه منابع آب دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس در هشتمین جلسه از جلسات هم اندیشی استادان دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس با موضوع مدیریت بحران آب یا بحران مدیریت آب ضمن ارائه مفاهیم پایه در مورد چرخه آب در طبیعت و منابع آب زیرزمینی به منظور فراهم آوردن زمینه­ درک مشترک اظهار کرد: چرخه آب در طبیعت یا سیکل هیدرولوژی یک چرخه طبیعی است که با انرژی خورشید باعث تبخیر آب از روی سطح اقیانوس ­ها و دریاها و تشکیل ابر می شود.

ابرها توسط انرژی باد به حرکت در می آیند و در مناطق مرتفع به شکل باران و برف رطوبت موجود در خود را به سطح زمین منتقل می­ کنند.

بخشی از بارش رسیده به سطح زمین به اعماق آن نفوذ می­ کند و به آب های زیرزمینی می­ پیوندد و بخشی دیگر به شکل رواناب بر سطح زمین جاری می شود و در مسیر خود به سوی اقیانوس ­ها وظیفه توزیع آب به مصارف مختلف و حمل مواد و آلاینده ها را به انجام می ­رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم شدن سالانه 11 میلیارد متر مکعب از ذخایر آبی سفره های زیرزمینی

کم شدن سالانه 11 میلیارد متر مکعب از ذخایر آبی سفره های زیرزمینی