مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1396 ساعت 10:102017-06-23اقتصادي

ملوانان و لنج ها تا چه اندازه حق واردات دارند؟


همچنین واردات کالا توسط ملوانان، خدمه و کارکنان حداکثر 500 تن ظرفیت در حد مصرف شخصی از ارائه پیش برگ، بارنامه و یا فاکتور مستثنی شده و ملوانان، - صادرات توسط مرزنشینان و تعاونی آنها در حد صرف مقرر از طریق تمامی گمرکات کشور بلامانع خواهد بود.

نکته دیگر آنکه طبق تبصره پنجم قوانین موجود کنترل سقف مبادلات توسط مرزنشینان و شرکت های تعاونی آنها برعهده گمرک بوده و مهلت واردات کالا توسط مرزنشینان از زمان صادرات یک سال خواهد بود.

ارزش کل کالای قابل مبادله در مناطق مرزی کشور هر ساله معادل سه درصد کل واردات کشور به ماخذ سال قبل تعیین می شود که باید در مقابل سه درصد صادرات کالاهای غیرنفتی انجام شود.

طبق تعاریف ارائه شده بازارچه مرزی محوطه ای محصور واقع در نقاط مرزی و در جوار گمرکات یا مکان هایی که طبق تفاهم نامه های منعقد شده بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همجوار یا به صورت مستقل و یا مطابق ضوابط تعیین شده از سوی دولت تاسیس شده و مجاز به انجام تشریفات ترخیص کالا هستند.

ارائه پیشنهاد جهت تاسیس بازارچه مرزی نیز از سوی شورای ساماندهی مبادلات مرزی منوط به داشتن توجیه اقتصادی، تامین پرسنل و هزینه های مربوط به ایجاد تاسیسات مورد نیاز واحدهای اجرایی مستقر در بازارچه و اخذ موافقت کشور مقابل در ایجاد تاسیسات و فعالیت های متقابل خواهد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملوانان و لنج ها تا چه اندازه حق واردات دارند؟

ملوانان و لنج ها تا چه اندازه حق واردات دارند؟