مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1396 ساعت 15:402017-06-22اقتصادي

رسیدگی به بیش از 142 هزار پرونده در سال گذشته


رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته، 77 هزار و 153 پرونده وارد دادگستری شده است، گفت: در این سال به 142 هزار و 353 پرونده رسیدگی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جعفر گل محمدی در نشست خبری با بیان اینکه سال گذشته در شوراهای حل اختلاف بیش از 56 درصد پرونده ها به صلح و سازش رسیده است، تصریح کرد: تلاش شده در حد امکان پرونده ها در شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش برسد.

وی با بیان اینکه توهین به اشخاص، سرقت خرد و ضرب و جرح عمدی، عمده پرونده های وارده به دادگستری است، تصریح کرد: نسبت به سال 94، در توهین 16 درصد و در سرقت بالای 40 درصد افزایش را شاهد بودیم که این موضوع به رفتارهای اجتماعی بر می گردد، به طور مثال در بسیاری از موارد پارکینگ حذف شده که این امر خود باعث افزایش سرقت از خودرو می شود.

این مسئول قضایی ادامه داد: سال گذشته شاهد افزایش 20 درصدی آمار پرونده های ضرب و جرح بودیم که باید عنوان کرد آستانه تحمل مردم در استان زنجان تا حدی پایین است که در این حوزه باید اقدامات فرهنگی لازم را انجام داد.

گل محمدی ادامه داد: در حوزه کیفری مطالبه طلب اولین پرونده وارده به دادگستری است که این موضوع به اقتصاد مردم مرتبط است و در مرحله بعد اعسار از پرونده محکوم به است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسیدگی به بیش از 142 هزار پرونده در سال گذشته

رسیدگی به بیش از 142 هزار پرونده در سال گذشته