مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1396 ساعت 09:552017-06-22سياسي

استحصال 190 میلیون متر مکعب آب در پی باروری ابرها در استان کرمان


مدیر مرکز ملی باروری ابرهای کشور گفت: طبق آخرین ارزیابی از موسسه آب تهران در سالهای 93 و 94 برای نخستین بار از طریق باروری ابرها در مدت چهار ماه در استان کرمان 190 میلیون متر مکعب آب تولید شد و افزایش بارش باران را داشتیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرید گلکار 31 خرداد ماه در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رفسنجان اظهار کرد: مرکز ملی باروری ابرهای کشور وابسته به وزارت نیرو در سال 76 با دستور آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهور وقت با هدف افزایش بارندگی تأسیس شد.

وی افزود: در سال 76 و 77 قراردادی با روسیه شامل انتقال فناوری، تربیت نیروی انسانی و خرید تجهیزات باروری ابرها برای ایران منعقد شد.

در هر سال در هر منطقه بارش ها متفاوت بود و برای روشن شدن نتایج، این پروسه پنج تا 10 سالی باید طول می کشید.

گلکار بیان کرد: باروری ابرها به صورت نرمال در دنیا 70 سال سابقه دارد و روشی مورد تایید سازمان جهانی هواشناسی است و به اثبات رسیده و در برخی نقاط نتیجه بخش است.

مدیر مرکز ملی باروری ابرها با بیان اینکه کار این مرکز افزایش بارندگی با استفاده از فناوری محدودکردن تگرگ و از بین بردن مه است، خاطرنشان کرد: ارزیابی باروری ابرها متحول شده و می توانیم روزانه و دقیق این مهم را ارزیابی کنیم در حالی که در سالهای گذشته ارزیابی ها به صورت ماهانه انجام می شد و دقت در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استحصال 190 میلیون متر مکعب آب در پی باروری ابرها در استان کرمان

استحصال 190 میلیون متر مکعب آب در پی باروری ابرها در استان کرمان