مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1396 ساعت 13:412017-06-21اقتصادي

تجار تاجیک و ازبک خواهان برقراری رژیم لغو روادید


تجار تاجیکستان و ازبکستان در نشست دوشنبه خواستار برقراری رژیم لغو روادید بین 2 کشور شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار " در دوشنبه، نشست اعضای دولت، تجار و کارآفرینان تاجیکستان و ازبکستان شب گذشته در دوشنبه برگزار شد.

دولت علی سعید معاون نخست وزیر تاجیکستان در این نشست گفت: دلیل افزایش مبادله کالا بین تاشکند و دوشنبه بهبود روابط میان 2 کشور دیدارهای مداوم مقامات، برگزاری نمایشگاه ها و انجمن های اقتصادی در یک سال اخیر می باشد.

اولوغ بیگ روزی قل اف معاون نخست وزیر ازبکستان نیز با تصدیق این سخنان افزود: در نمایشگاه فروش محصولات ازبکستان در دوشنبه در ماه آوریل سال جاری میان شرکت ها و کارآفرینان 2 کشور 50 میلیون دلار قرارداد به امضا رسید.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از 160 شرکت و حدود 500 کارآفرین ازبک شرکت کرده و حدود یک هزار و 500 محصول و کالای صنعتی به نمایش گذاشته شد.

یکی از کارآفرینان ازبک در این نشست گفت: رفت و آمد میان 2 کشور باید آسان شود زیرا هنوز تجار محصولات خود را از طریق کامیون ها مبادله می کنند و اگر رفت و آمد بهتر شود، انتقال کالا نیز آسان تر شده و قیمت آن نیز ارزان تر خواهد شد.

کارآفرینان تاجیک و ازبک در این نشست وجود مقررات ویزا و مشکل رفت و آمد توسط راه های زمینی بین تاجیکستان و ازبکستان را از موانع اصلی در راستای توسع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجار تاجیک و ازبک خواهان برقراری رژیم لغو روادید

تجار تاجیک و ازبک خواهان برقراری رژیم لغو روادید