مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 15:502017-06-19سياسي

اندیشه شریعتی مردمی و به جریان های سیاسی وابسته نبود


مشاور فرهنگی و رسانه ای رییس دولت اصلاحات گفت: مردمی بودن و وابسته نبودن اندیشه دکتر شریعتی نسبت به جریان های سیاسی اجتماعی عصرش سبب حفظ محبوبیت این اندیشمند بزرگ در دل مردمان روزگار پس از اوست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هادی خانیکی در مراسم چهلمین سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی که در تالار کاشفی سبزوار برگزار شد اظهار کرد: دکتر علی شریعتی با علاقه با افراد جوانان و روشنفکر برخورد می کرد از این رو امروز نیز جوانان تفکرات و اندیشه های وی را با علاقمندی دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ایران نیاز بیشتری به تفکرات و اندیشه های شریعتی دارد، عنوان کرد: دکتر شریعتی با مردم، کنار مردم، برای مردم زندگی می کرد و به شکاف طبقاتی و تبعیض اعتقادی نداشت.

وی گفت: امیدواری، روشنفکری و صبوری روحیه انتقادپذیری برخی ویژگی های دکتر شریعتی است از این رو دغدغه هایی همانند فقر، تبعیض و نا آزادی را بدون ترس بیان می کرد.

خانیکی ادامه داد: دکتر شریعتی با سفر به کشورهای مختلف با شناخت فرهنگ دیگر جوامع با محور قرار دادن موضع فرهنگ نحوه برخورد با فرهنگ و پالایش منابع فرهنگی را به مردم آموخت.

مشاور فرهنگی و رسانه ای رییس دولت اصلاحات گفت: عمق ارتباط مخاطبین کتاب های شریعتی نشان از تأثیرگذاری در جامعه است و امروز در کشورهای اسلامی گسترش مطالب و خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشه شریعتی مردمی و به جریان های سیاسی وابسته نبود

اندیشه شریعتی مردمی و به جریان های سیاسی وابسته نبود