مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 14:362017-06-19پزشكي

مدیرکل دامپزشکی قزوین خبر داد سمپاشی بیش از یک میلیون مترمربع جایگاه دام در قزوین


از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و 197 هزار و 150 مترمربع از جایگاه نگهداری دام و در سطح استان با سموم مختلف سمپاشی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از قزوین، به نقل از دامپزشکی استان قزوین، سیدبهمن نقیبی اظهار داشت: عامل انتقال برخی از بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام مثل تب کریمه ـ کنگو با سمپاشی از بین می رود.

وی افزود: یکی از راهکارهای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های دامی از بین بردن عوامل انتقال بیماری است که با حذف یکی از اجزا، چرخه انتقال بیماری متوقف می شود بنابراین در این راستا اداره کل دامپزشکی استان قزوین سمپاشی اماکن نگهداری دام و بدن دام ها را بر اساس ضوابط بهداشتی و رعایت اصول زیست محیطی در دستور کار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیون و 197 هزار و 150 متر مربع از جایگاه نگهداری دام و در سطح استان با سموم مختلف سمپاشی شده که این عملیات در راستای از بین بردن عوامل انتقال بیماری های تب کریمه، کنگو، لمپی اسکین، تیلریوز، بابزیوز و غیره بوده است.

نقیبی همچنین از سمپاشی بدن هشت هزار و 986 رأس گاو و 76 هزار و 130 رأس گوسفند خبر داد و مطرح کرد: با توجه گرمای هوا و فصل ازدیاد کنه ها این سمپاشی ها همچنان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل دامپزشکی قزوین خبر داد سمپاشی بیش از یک میلیون مترمربع جایگاه دام در قزوین

مدیرکل دامپزشکی قزوین خبر داد سمپاشی بیش از یک میلیون مترمربع جایگاه دام در قزوین