مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 13:512017-06-19اجتماعي

پژوهش محورشدن دانش آموزان با مسابقه نور


معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: برگزاری مسابقه دانش آموزی نور، دانش آموزان را به سمت پژوهش سوق می دهد و می تواند کمک شایانی به نظام آموزش عالی کشور به منظور تجدید نظر در آن کند.

- سید مهدی موسوی کوهپر، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با تاکید بر لزوم پژوهش محوری دانش آموزان گفت: کشورهای پیشرفته سال های بسیاری است که آموزش، تحقیق و فعالیت های تحقیقی را از همان دوران ابتدایی به دانش آموزان ارائه می کنند و کودکان با نگاهی به پژوهش، آموزش لازم را دیده و پروژه های مدرسه را انجام می دهند.

وی افزود: بسیاری از دروس در مدارس این کشورها به جای حفظ محفوظات، کارهای عملی، تحقیقی و یا پژوهشی است.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان داشت: دانش آموزان برای یادگیری درس تاریخ به محوطه تاریخی سفر می کنند و توصیفات خود را می نویسند.

همه این ها نشان از این مسئله دارد که باید دانش آموزان را با پژوهش آشنا کنیم و روحیه پژوهش از ابتدایی تا متوسطه در بین کودکان و نوجوانان نهادینه می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مشاهده می کنیم برخی از دانشجویان ارشد و تحصیلات تکمیلی، هنوز به روش جزوه نویسی تحصیل می کنند و این ناشی از نبود توانایی دانشجویان ما نیست، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش محورشدن دانش آموزان با مسابقه نور

پژوهش محورشدن دانش آموزان با مسابقه نور