مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 12:502017-06-19اجتماعي

وقتی فلامینگوهای تالاب شادگان به سیم دکل های برق فشار قوی می خورند


رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با اشاره به مرگ چند قطعه فلامینگو در اثر برخورد با سیم دکل های برق فشار قوی در محدوده تالاب شادگان گفت: در این حوادث دلیل مرگ فلامینگوها، - برق گرفتگی نیست بلکه صدمات ناشی از برخورد با این سیم نازک کابل ها موجب مرگ این پرندگان می شود.

سیداحمد موسوی آزاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حوادث پیش آمده برای فلامینگوهای تالاب شادگان که منجر به مرگ تعدادی از این پرندگان در این محدوده شده است، اظهار کرد: در محدوده زمانی اواخر خرداد و اوایل تیرماه، فلامینگوها بین تالاب شادگان و خوریات آبادان در حال جابه جایی و تردد هستند.

در این فصل فلامینگوها به تعداد زیادی جوجه آوری می کنند و برای استراحت و تغذیه به پهنه های آبی تالاب شادگان می آیند.

وی با بیان این که در جاده آبادان ـ ماهشهر چند رشته دکل برق فشار قوی وجود دارد، افزود: این دکل های برق فشار قوی دقیقا در حاشیه جاده آبادان ـ ماهشهر و در محدوده تالاب شادگان و پناهگاه حیات وحش شادگان قرار دارند و سیم نگهدارنده این دکل های فشار قوی که در اوج دکل ها قرار دارد، بسیار نازک است.

فلامینگوها معمولا در ساعات غروب یا قبل از طلوع آفتاب جابه جا می شوند و هنگام پرواز این سیم نازک را نمی بینند و متوجه آن نمی شوند و به همین دلیل به سیم می خورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی فلامینگوهای تالاب شادگان به سیم دکل های برق فشار قوی می خورند

وقتی فلامینگوهای تالاب شادگان به سیم دکل های برق فشار قوی می خورند