مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 11:272017-06-19بين الملل

لس آنجلس تایمز: اعزام سربازان بیشتر به افغانستان اشتباه بزرگ ترامپ است


دلیل اصلی برای اعزام سربازان بیشتر به افغانستان این واقعیت است که هیچ رییس جمهوری نمی خواهد در جنگ افغانستان شکست بخورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان "، لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: پنتاگون اعلام کرده که 4 هزار سرباز جدید را برای شکست بن بست جنگ در افغانستان اعزام خواهد کرد، جیمز ماتیس به یک استراتژی تهاجمی که نیازمند سربازان بیشتر است معتقد بوده و این حضور نظامی آمریکا در افغانستان را افزایش می دهد.

بنابر این گزارش، هدف این استراتژی از سوی ماتیس کاهش تهدید علیه دولت افغانستان اعلام شده، چیزی که در 16 سال گذشته با وجود سربازان بسیار آمریکا قادر به تحقق آن نبوده است.

دولت ترامپ تاکنون استدلال مشخصی برای تدوام حضور نظامیان آمریکا در افغانستان ارائه نداده و مهمترین دلیل حضور یعنی جلوگیری از حملات تروریستی علیه آمریکا دیگر محلی از ارعاب ندارد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، بعد از بین بردن القاعده پس از حملات 11 سپتامبر، افغانستان تهدید تروریستی محسوب نمی شود.

البته درست نیست که بگویم تروریستی در افغانستان وجود ندارد اما گروه های تروریستی که می تواند خطرات عمده برای آمریکا محسوب شود در حال حاضر در کشورهای سوریه، سومالی، عراق و نیجریه حضور دارد و بهتر است به این کشورهای نیرو اعزام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لس آنجلس تایمز: اعزام سربازان بیشتر به افغانستان اشتباه بزرگ ترامپ است

لس آنجلس تایمز: اعزام سربازان بیشتر به افغانستان اشتباه بزرگ ترامپ است