مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 10:572017-06-19سياسي

واکنش سلیمی نمین به اسناد منتشره آمریکا درباره کودتای 28 مرداد 32


مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران درباره اسناد منتشرشده کودتای 28 مرداد سال 1332 از سوی وزارت خارجه آمریکا مطلبی را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران درباره اسناد منتشرشده کودتای 28 مرداد سال 1332 از سوی وزارت خارجه آمریکا مطلبی را منتشر کرد.

در این مطلب آمده است: چگونه می توان متبحرانه و غیرمستقیم تجربیات تاریخی مهم و تعیین کننده را کم رنگ و حتی محو ساخت؟ این سؤالی بسیار حیاتی است.

در تاریخ معاصر به وفور می توان ترفندهای حسابگرانه ای را رصد کرد که با دامن زدن به مسائل فرعی، تضادهای اصلی و دشمنی ها به حاشیه رانده شده است.

برای نمونه در حالی که کودتای 28 مرداد 32 یکی از بارزترین دشمنی آمریکا و انگلیس علیه ملت ایران را به نمایش می گذارد، اما عده ای حساب شده کوشیدند تا اختلافات بین سه رکن نهضت ملی شدن صنعت نفت(آیت الله کاشانی، دکتر مصدق و شهید نواب صفوی) را به گونه ای بزرگ نمایی کنند که دشمن اصلی یعنی همان کودتاکنندگان و ناقضین حقوق اساسی ملت ایران کاملاً به فراموشی سپرده شوند.

در آستانه انتشار برخی از اسناد گزینش شده وزارت خارجه آمریکا پیرامون کودتای 28 مرداد فیلمی ظاهراً توسط بی بی سی منتشر شده که وانمود می سازد که آیت الله کاشانی بلافاصله بعد از کودتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش سلیمی نمین به اسناد منتشره آمریکا درباره کودتای 28 مرداد 32

واکنش سلیمی نمین به اسناد منتشره آمریکا درباره کودتای 28 مرداد 32