مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1396 ساعت 12:402017-05-30اجتماعي

ناامیدی کارشناسان از نجاتِ دیواره بزرگ مرجانی


کارشناسان محیط زیست تایید کردند که دیگر نمی توان دیواره بزرگ مرجانیِ استرالیا را نجات داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گفته کارشناسان دیواره بزرگ مرجانی را دیگر نمی توان به شکل فعلی اش حفظ کرد که بخشی از آن در نتیجه سرعت افراطی تغییرات اقلیمی است.

به گفته کارشناسان باید اقداماتی برای حفظ عملکرد بوم شناختی این میراث طبیعی جهانی در نظر گرفته شود چراکه سلامت بومی آن تنزل داشته است.

این صخره ها همچون تمامی صخره های مرجانی در سراسر جهان به دلیل گرم شدن اقیانوس ها به شدت آسب دیده اند و 95 درصد از مناطق بررسی شده در سال 2016 دچار پدیده سفیدشدگی شده اند.

پدیده سفیدشدگی در تمامی اوقات موجب از بین رفتن صخره های مرجانی نمی شود اما نتایج مطالعه سال گذشته حاکی از بزرگترین میزان از بین رفتن مرجان ها بوده است.

کارشناسان محیط زیست در استرالیا اظهار داشتند: نگرانی بزرگی در مورد آینده صخره ها وجود دارد اما همچنان می توان امید داشت که عملکرد اکولوژیک آنها طی دهه های پیش رو حفظ شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه ایندیپندنت، به گفته کارشناسان دیواره بزرگ مرجانی و اکوسیستم های اطراف آن آسیب های طولانی مدتی را تجربه کرده اند که در صورت عدم اتخاذ اقدامات مناسب این خسارت ها اجتناب ناپذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناامیدی کارشناسان از نجاتِ دیواره بزرگ مرجانی

ناامیدی کارشناسان از نجاتِ دیواره بزرگ مرجانی