مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1396 ساعت 10:202017-05-30سياسي

با بوی بد دهان در ماه رمضان چگونه مقابله کنیم؟


یکی از شایع ترین شکایات ها در ماه رمضان، بوی بد دهان است که روزه داران با این مشکل سرو کار دارند که علاوه بر خود، اطرافیان را نیز آزار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماه مبارک رمضان علاوه بر فوایدی که برای جسم و روح دارد اما با بوی بد دهان نیز همراه است، بوی ناخوشایندی که حتی با وجود زدن مسواک رفع نمی شود.

به همین منظور برای یافتن راهکارهای علمی و کارشناسی به سراغ متخصص تغذیه می روم تا با او گفت وگو کرده و علل این عارضه و چگونگی کنار آمدن با این مشکل را بدانیم.

عوامل اصلی بوی بد دهان ناشی از چیست؟ حسن فرهاد غیبی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بوی بد دهان در ماه رمضان عمدتاً به دلیل ترکیبات کتونی است، اظهار کرد: در ماه رمضان مدت زمان گرسنگی افزایش می یابد براین اساس قند ذخیره شده در بدن مصرف نمی شود و بدن چربی ها را می سوزاند در این حالت کتون تولید می شود که کتون عامل اصلی این عارضه است.

وی مسواک نزدن در طول روزه داری را عامل اصلی این عارضه عنوان کرد و افزود: خوردن چربی ها و گوشت ها تاثیر چندانی در این امر ندارند پس نباید زیاد نگران بود، زیرا با زدن مسواک این بوی ناخوشایند، کمتر می شود نکته قابل توجه آن است که این بو در افراد چاق کمتر دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با بوی بد دهان در ماه رمضان چگونه مقابله کنیم؟

با بوی بد دهان در ماه رمضان چگونه مقابله کنیم؟