مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1396 ساعت 09:552017-05-30پزشكي

در مصرف زولبیا و بامیه احتیاط کنید


کارشناس تغذیه اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: مضرات استفاده از زولبیا و بامیه بیش از فواید آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهندس زهره پوراحمد درباره زولبیا و بامیه که اغلب در ماه رمضان مورد مصرف روزه داران قرار می گیرد، با بیان اینکه مصرف زولبیا و بامیه فواید و مضراتی دارد، اظهار داشت: مضرات استفاده از این شیرینی بیش از فواید آن است.

وی افزود: این شیرینی باید در جعبه هایی به فروش برسد که این جعبه ها از سازمان غذا و دارو مجوز های بهداشتی لازم را دریافت کرده و بر روی بسته بندی جعبه ها آرم سازمان غذا و دارو باشد در غیر این صورت از مصرف آن ها پرهیز شود.

وی در ادامه به فواید این شیرینی اشاره کرد و گفت: از فواید زولبیا و بامیه فقط می توان به این اشاره کرد که برای لحظات اول بعد از افطار به جهت اینکه دارای قندهای ساده بالایی است، یک تا دو عدد توصیه به مصرف می شود و این قندهای ساده سریع شکسته می شوند و قند خون مورد نیاز را سریع بالا می برد.

پوراحمد اظهار داشت: بر عکس فواید که مختصر است، مضرات آن بیشمار است و می توان به کالری بالای آن که منجر به افزایش وزن و ناراحتی های متعاقب آن می شود، اشاره کرد.

همچنین با توجه به اینکه قندهای ساده آن بالاست، به همین دلیل اصلا به بیماران دیابتی و همچنین افراد عادی بجز در همان لح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مصرف زولبیا و بامیه احتیاط کنید

در مصرف زولبیا و بامیه احتیاط کنید