مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1396 ساعت 01:052017-05-29اقتصادي

درمان ناباروری «لوکس» نیست/ بیمه ها پای کار آیند


جمعیت جهان رو به افزایش است و جمعیت ایران رو سالمندی می رود.

این حرکت غیر همسو مدت زیادی است بنای سیاستگذاری ها را در کشور بر تغییر آمارها قرار داده است؛ -  حال مدتی است تلاش می شود با فرهنگسازی ها و اقداماتی دیگر تمایل خانواده ها به فرزندآوری افزایش یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برخی از کارشناسان معتقدند برای ترمیم شاخص های جمعیتی در کشور باید تمرکز خود را بر درمان زوج های نابارور قرار داد و حقی از آنها را که به عنوان حقوق باروری شناخته می شود، تامین کرد.

سید علی آذین - رییس پژوهشگاه ابن سینا در این خصوص تاکید می کند که حرکت به سمت افزایش نسل جوان، نیازمند پای کار آمدن بیمه ها است؛ چون امروز درمان های ناباروری دیگر لوکس محسوب نمی شوند.

سیدعلی آذین در گفت و گو با ایسنا با اشاره به روند رو به رشد سالمندی در کشور، اظهار کرد: طی نیمه دوم دهه 60 و دهه های 70 و 80 به دلیل پیش بینی عدم هماهنگی منابع با نرخ رشد جمعیت، تلاش شد سیاست های جمعیتی به سمت جمعیت کمتر پیش رود؛ اما ادامه این روند ممکن بود در دهه های آینده با جمعیتی نسبتا سالمند روبرو شویم.

در کنار اقدامات فرهنگی که برای تشویق فرزندآوری در حال انجام است و باید پیگیری شود، اما متاسفانه بخشی از خدمات تنظیم خانواده که سابق در سیستم مراقبت های اولیه به مردم ارائه می شد، حذف شده است؛ این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان ناباروری «لوکس» نیست/ بیمه ها پای کار آیند

درمان ناباروری «لوکس» نیست/ بیمه ها پای کار آیند