مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1396 ساعت 13:502017-05-29اقتصادي

30 درصد نوغانداران کشور بی سواد هستند


رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: 30تا 35درصد نوغانداران کشور کم سواد و بی سواد هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مریم فلاحی با اشاره به اهمیت سواد آموزی بر پایه کشاورزی به نوغانداران بی سواد و کم سواد گیلان گفت: آموزش در بهبود زندگی جوامع بشری و نقش آموزش در شکل گیری جامعه سالم و پایدار و برخوردار از سلامت، امنیت،آرامش اهمیت ویژه ای دارد.

وی افزود:حدود 8هزار نفر بهره بردار کشاورز در سطح گیلان مشغول به فعالیت در حرفه نوغانداری هستند که حدود40 تا 45 درصد آنان در گروه سنی زیر 50 سال قراردارند.

فلاحی با بیان اینکه جامعه هدف سوادآموزی برابر استانداردهای سازمان نهضت سوادآموزی 49 سال بوده و از آنجایی که جمعیت 40 تا 45 درصدی زیر 50 سال نوغاندار گیلان، حدود 30 تا 35 درصد بی سواد یا کم سواد هستند(حدود 1200 نفر) ادامه داد: در این طرح در نظر است تا پایان سال 1396 همه بی سوادان و کم سوادان جامعه هدف مورد نظر با سواد شوند.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این هدف،طرح سواد آموزی بر پایه کشاورزی ویژه نوغانداران بی سواد و کم سواد استان گیلان با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان، اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، مرکز ملی توسعه نوغانداری کشور، مدیریت هماهنگی ترویج جهادکشاوری گیلان، مرکز تحقیقات ابریشم کشور ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد نوغانداران کشور بی سواد هستند

30 درصد نوغانداران کشور بی سواد هستند