مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1396 ساعت 05:112017-05-29سياسي

یادداشت/ جواد منصوری دیپلماسی انقلابی


اقدام بدون ایمان و باور عمیق به آرمان های اسلامی در عرصه دیپلماسی قطعاً به نتیجه مطلوب ختم نمی شود چراکه عرصه دیپلماسی مانند میدان جنگ است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " جواد منصوری در روزنامه حمایت نوشت: بر اساس عرف مرسوم در روابط بین الملل، کشورهای مختلف مواضعی را متناسب با اهداف، موقعیت و منافع ملی خود اتخاذ می کنند که طبعاً با سیاست ها و تاکتیک های مدنظر آن کشور همخوانی و سازگاری داشته باشد.

طبعاً کشورها در قالب این چارچوب، به هیچ عنوان از صراحت و قاطعیت در بیان دیدگاه ها و مواضع خود در ارتباط با مباحث مرتبط با حفظ ارزش ها، منافع و امنیت ملی و تمامیت ارضی صرف نظر نمی کنند و صرف نظر از اینکه چه جریان یا جناحی بر سرکار باشد، بیان شفاف مواضع، یکی از اصول ثابت در عالم دیپلماسی است.

جمهوری اسلامی از ابتدا همواره اصرار داشته که مواضع و عقاید خود در حوزه سیاست خارجی که برگرفته از منابع اصیل اسلامی است را به روشنی و بدون رودربایستی اعلام کند و اتخاذ این شیوه در تثبیت مواضع سیاسی و اطمینان از دریافت پیام درست از سوی دشمنان و دوستان انقلاب نقش بسزایی داشته است.

اما این رویه در برخی از مقاطع با خط مشی کشور همخوانی نداشته و در پاره ای از موارد نیز مغایر با آن بوده که در عمل به سوء برداشت کشورهای معاند نظام منتهی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ جواد منصوری دیپلماسی انقلابی

یادداشت/ جواد منصوری دیپلماسی انقلابی