مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1396 ساعت 18:412017-05-28اجتماعي

دانش آشتیانی: آموزش و پرورش نمی خواهد 2030 را محور نظام تعلیم و تربیت قرار دهد


ایران باید در جوامع بین المللی حضور داشته باشد اما این حضور به معنای زیر پا گذاشتن ارزش ها نیست هرچند بیانیه 2030 برای ایران تعهدآور نبود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه پارلمانی " به نقل از خانه ملت، فجرالدین دانش آشتیانی در تشریح تفاهم نامه بین المللی 2030، گفت: از آنجا که 2030 یک بیانیه است و نه سند، ایران نسبت به اجرای آن هیچ تعهدی نداشته و نمی‎تواند برای ما تعهدآور باشد این درحالی است که اجرای سند تحول بنیادین آموزش اصل اساسی آموزش و پرورش محسوب می شود و آموزش و پرورش خود را صرفا متعهد به اجرای این سند می داند اما به دلیل حفظ ارتباطات بین المللی در مواردی که ایراد خاصی ندارد تعاملاتی صورت می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه ایران باید در جوامع بین المللی حضور داشته باشد اما این حضور به معنای زیر پا گذاشتن ارزش ها نیست، افزود: آموزش و پرورش به هیچ عنوان قصد اینکه این بیانیه و اسنادی از این دست را محور کار نظام تعلیم و تربیت قرار دهد را ندارد.

وی درخصوص بندهایی که از تفاهم نامه2030 که گفته شده با موازین اسلامی مغایرت دارد، توضیح داد: متاسفانه در رسانه ها مواردی مطرح شده که در اصل بیانیه 2030 هم نیست اما برای اینکه هیچ شائبه ای وجود نداشته باشد ایران از یونسکو "حق تحفظ" گرفته است بدین معنا که اگر هر کدام از توصیه های آمده در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آشتیانی: آموزش و پرورش نمی خواهد 2030 را محور نظام تعلیم و تربیت قرار دهد

دانش آشتیانی: آموزش و پرورش نمی خواهد 2030 را محور نظام تعلیم و تربیت قرار دهد