مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1396 ساعت 10:012017-05-28سياسي

یاسر بازوند: چرایی توجه به آینده پژوهی و کارکرد آن در وحدت امت اسلامی


توجه به آینده پژوهی در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کارکردهای دامنه دار و توانمندی را فراهم و در معرض برنامه ریزی قرار می دهد که از جمله مهم ترین آن ها کارکردهای فرهنگی اجتماعی و به طور خاص کارکرد وحدت امت اسلامی است.

- "، با تلاش مستمر چندین ساله و تکاپوی فشرده علمی صدها تن از دانشمندان و پژوهشگران کشور، پیش نویس اولیه الگوی اجمالی پیشرفت کشور، مشتمل بر بخش های اساسی مبانی، آرمان، رسالت، افق و تدابیر تدوین شده است.

اینک زمان آن رسیده که این ویراست اولیه و اسناد پشتیبان آن در فضای علمی کشور، تبیین و نقد شود تا پس از تکمیل، ارتقا و انسجام بخشی اجزای آن، مبنای تدوین الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت قرار گیرد.

با توجه به اینکه این الگو معطوف به آینده می باشد و خواه ناخواه، آینده آمیخته و سرشار از عدم قطعیت و ناپایداری است؛ خردورزانه ترین برنامه ریزی ها نیز می توانند در گیرودار اجرا از مسیر راستین خود منحرف شوند، بنابراین یکی از ملزمات و رویکردهای که در نظام برنامه ریزی تدوین این الگو باید در نظر گرفته شود، لزوم توجه به ضرورت اتخاذ رویکرد آینده پژوهی در تدوین الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت می باشد، دستیابی به این توانمندی نیازمند چیرگی بر دانش راهبردی آینده پژوهی و کاربست آن در عرصه عمل و رقابت های آینده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یاسر بازوند: چرایی توجه به آینده پژوهی و کارکرد آن در وحدت امت اسلامی

یاسر بازوند: چرایی توجه به آینده پژوهی و کارکرد آن در وحدت امت اسلامی