مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1396 ساعت 07:502017-05-28اقتصادي

کاهش مصرف انرژی در سیستم های سرمایشی با نانوسیالات محققان کشور


محققان کشور موفق به طراحی و ساخت 8 محصول در حوزه نانو کرده اند که قابل استفاده در صنایع است؛ به گونه ای که نانوفیلترهای تولیدشده در نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان و شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و نانو سیال این محققان نیز موجب کاهش 2 درصدی دمای روغن در کولرها در پیک گرمایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا در گردهمایی مدیران نیروگاه های برقی کشور کاربردهای فناوری نانو در صنایع نیروگاهی معرفی شدند و به منظور استفاده از این محصولات در نیروگاه ها همفکری و تبادل نظر میان مدیران نیروگاهی صورت گرفت.

مدیران و کارشناسان نیروگاه های شهید رجایی، رودشور، سیکل ترکیبی فارس، منتظرالقائم (عج) و شرکت های مپنا، ماهتاب گستر (معاونت بهره برداری) و دفتر فنی گروه صبا در این نشست حضور داشتند.

در این نشست، حمایت های ستاد نانو از به کارگیری فناوری نانو در شرکت های صنعتی و برخی از فناوری های نانویی قابل استفاده در نیروگاه ها معرفی شد.

همچنین مهمترین چالش های استفاده از محصولات نانو در نیروگاه ها مانند هزینه تمام شده استفاده از این محصولات و لزوم ایجاد اعتماد صنایع به این فناوری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهندس نجیمی، دبیر کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو در این گردهمایی پرداختن به نوآوری باز را یکی از مهمترین برنامه های ستاد نانو به منظور دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مصرف انرژی در سیستم های سرمایشی با نانوسیالات محققان کشور

کاهش مصرف انرژی در سیستم های سرمایشی با نانوسیالات محققان کشور