مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 خرداد 1396 ساعت 04:112017-05-27بين الملل

اسراییل، وامدار همیشگی روچیلدها


خاندان روچیلد در دهه 1950 به کیساریا –پایتخت امپراطوری روم در فلسطین- نقل مکان کرده و بارون ادموند روچیلد [نوه ادموند مشهور] در آنجا بنیاد کیساریا را تأسیس و دولت را به سرمایه گذاری در آن دعوت کرد.

- نقش بارون ادموند روچیلد در ایجاد اسراییل به حدی بود که بن گوریون درباره وی چنین می گوید: در تاریخ 2000 ساله ملت یهود، کسی را نمی توان یافت که مرد رویاها باشد؛ مردی که سکونت گاه های یهودی را همچون خانه ای برای نسلمان بازسازی کند؛ آن مرد بارون ادموند دِ روچیلد [Baron Edmond James de Rothschild] است.

اما ارتباط خاندان روچیلد با مرگ ادموند قطع نشد بلکه اعقاب وی این راه را ادامه دادند؛ همواره این دیدگاه در میان ملت ها وجود داشته است که جهان توسط خاندان های بزرگ و مافیای یهودی اداره می شود.

این نظر و نظرات این چنینی همواره با عناوینی چون یهود ستیزی و یا توهم توطئه در مجامع مسکوت نگاه داشته است چنانکه لابی صهیونیستی ضد افترا گزاره های این چنینی را در زمره اعتقادات یهودستیزی می آورد.

[1] ادموند همان کسی است که در سال 1924 سازمان اسکان یهودیان در فلسطین (PICA) را بنیان نهاد که گفته می شود چیزی در حدود 505800 کیلومترمربع زمین برای شهرک سازی خریداری کرده و با ایجاد بیش از 40 شهرک، پایه گذار اسراییل کنونی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسراییل، وامدار همیشگی روچیلدها

اسراییل، وامدار همیشگی روچیلدها