مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 خرداد 1396 ساعت 12:402017-05-26اقتصادي

آینده روشن طلای سیاه


تولید اعضای اوپک از ابتدای سال 2017 به مدت شش ماه از حدود 33 میلیون و 500 هزار بشکه به 32 میلیون و 200 هزار بشکه رسید و تولید اعضای غیراوپک روزانه حدود 600 هزار بشکه کاهش پیدا کرد تا مشکل مازاد عرضه اوپک برطرف شده و طلای سیاه بعد از سال ها به روزهای روشن خود بازگشت، - بازگشتی که مجددا با اجلاس روز گذشته اعضای اوپک و غیر اوپک مهر تمدید به آن خورد و سرنوشت طلای سیاه در بازارهای جهانی باز هم روشن شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قیمت نفت در سال های اخیر بعد از صعود باور نکردنی و پرواز در محدوده بالای 100 دلاری با سقوطی ناگهانی مواجه شد و تا عمق 30 دلاری پایین آمد.

نوسان قیمتی که همراه با مازاد عرضه نسبت به تقاضا در بازارهای جهانی، اقتصاد اکثر کشورهای تولید کننده نفت را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد این کشورها به این نتیجه برسند که اگر راهکاری اتخاذ نکنند، روزگارشان مانند نفت، سیاه خواهد شد.

برای دستیابی به راهکاری جهت بهبود بازارهای جهانی، ابتدا اعضای اوپک در 30 نوامبر (10آذرماه) در وین گرد هم جمع شدند و درمورد تصمیمی که در الجزایر مبنی بر سهمیه بندی تولید گرفته بودند به گفت و گو نشستند.

حاصل این گفت و گو چیزی نبود جز کاهش تولید 4.

5 درصدی هر عضو اوپک به جز کشورمان که قرار است میزان تولیدش به میزان قبل از تحریم ها بازگردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده روشن طلای سیاه

آینده روشن طلای سیاه