مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 خرداد 1396 ساعت 04:052017-05-26ورزشي

«مهریه»؛ ابزاری برای حمایت زن در دوران بعد از طلاق


مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان در خصوص آموزش های قبل از ازدواج، عنوان کرد: بسیاری از جوانان امروزی در هنگام ازدواج از مباحث شرعی، عرفی و حقوقی ازدواج اطلاعات کافی ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ناصر صبحی قراملکی با اشاره به قانون مدنی ایران، گفت: مهریه یکی از حقوق زنان در جاری شدن عقد نکاح است به طوری که ازدواج همواره بر اساس تعیین مهریه و با توافق قبلی سندیت پیدا می کند.

وی همچنین در ادامه افزود: اگر طرفین ازدواج از فلسفه وجودی مهریه اطلاع کافی نداشته باشند، در مقام اجرای آن به مشکل خواهند خورد.

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان با بیان این که هدف انسان از ازدواج دستیابی به آرامش است، اظهار کرد: اگر ایجاد آرامش در زندگی به واسطه ازدواج، مشروط به حداکثر نرخ های مهریه باشد، موضوع ازدواج کنار رفته و هدف از تشکیل خانواده واقع نخواهد شد.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، در خصوص آموزش های قبل از ازدواج، عنوان کرد: بسیاری از جوانان امروزی در هنگام ازدواج از مباحث شرعی، عرفی و حقوقی ازدواج اطلاعات کافی ندارند.

در ادامه این برنامه رادیویی فاطمه بداغی (معاون سابق زنان ریاست جمهوری) نیز با اشاره به این که موانع ازدواج همواره به دو بخش فرهنگی و اقتصادی تقسیم می شوند، گفت: سنتهای غلط، عرف های نامناسب و سختگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مهریه»؛ ابزاری برای حمایت زن در دوران بعد از طلاق

«مهریه»؛ ابزاری برای حمایت زن در دوران بعد از طلاق