مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 خرداد 1396 ساعت 12:402017-05-25پزشكي

هفتاد درصد از مبتلایان به ایدز از بیماری خود بی اطلاع هستند


کارشناس واحد پیشگیری و کنترل اچ آی وی و ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معتقد است که 70 درصد از بیماران مبتلا به ایدز (اچ آی وی مثبت) در ایران از بیماری خود اطلاع ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مژگان ثابت پنجشنبه 4 خرداد در نخستین هم اندیشی اجرای برنامه استراتژیک مراقبت اچ آی وی، با اشاره به جدیدترین آمار مبتلایان به ایدز در ایران، آمار 34 هزار و 846 نفری این بیماران را تنها برگیرنده 30 درصد از مبتلایان دانست.

وی ادامه داد: تا پیش از سال 1395 بالغ بر 84 درصد از کل موارد شناسایی شده مبتلا به ویروس ایدز، مردان و 16 درصد مابقی آنها زنان بودند، این در حالی است که طبق آمارهای سال 1395 حدود 66 درصد از موارد شناسایی شده را مردان و 34 درصد از مبتلایان را زنان به خود اختصاص می دهند.

این کارشناس بیماری ایدز تاکید کرد: این موضوع می تواند نشانگر تغییر الگوی انتقال بیماری از اعتیاد تزریقی به انتقال آمیزشی باشد و این اتفاق زنگ خطری برای افزایش موارد انتقال مادر به کودک در سال های آینده است.

وی گفت: آمـارهـای ارایه شـده اخـیر از سوی سـازمـان جهانی بهداشت (WHO) ، نـشان می دهـد که تقریباً 37 میلیون نفـر از مردم جهان به این بیماری مبتلا هستند و هر ساله حدود یک میلیون نفر از این بیماری فوت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتاد درصد از مبتلایان به ایدز از بیماری خود بی اطلاع هستند

هفتاد درصد از مبتلایان به ایدز از بیماری خود بی اطلاع هستند