مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 خرداد 1396 ساعت 11:462017-05-25اقتصادي

تا لحظاتی دیگر نشست 172 اوپک آغاز می‎شود/ تمدید توافق 6 یا 9 ماهه اوپک


نشست یکصد و هفتاد و دوم اوپک امروز (پنجشنبه چهارم خردادماه) امروز در مقر این سازمان در وین برگزار می‎شود و در مورد تمدید توافق 6 یا 9 ماهه اعضای اوپک توافق خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، نشست یکصد و هفتاد و دوم اوپک امروز (پنجشنبه، چهارم خردادماه) در مقر این سازمان در وین برگزار می‎شود، نشستی که بدون شک به سختی نشست یکصد و هفتاد و یک این سازمان که سبب کاهش تولید یک میلیون 200 هزار بشکه اعضای اوپک شده است، نخواهد بود، اما بدان معنا نیست که این نشست بدون مباحثه ای به پایان برسد.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که با نشست یکصد و هفتاد و یک و پیش از آن نشست الجزایر پس از 2 سال حالت انفعالی، بار دیگر به مرکز تصمیم گیری بازار نفت جهان برگشتند، با تصمیم ماه نوامبر 2016 خود نه تنها این سازمان را زنده کردند، بلکه سبب شدند قیمت نفت روند افزایشی در پیش گیرد و کمکی بر زخم اقتصاد وابسته به نفت کشورهای این سازمان باشد.

وضع کنونی بازار نفت حاکی از آن است که سطح بالای ذخیره سازی های نفت خام که باید به فصل مصرف برسد مدام در حال کم شدن است.

این درست همان چیزی است که اوپک به دنبال آن بود و این شاید انگیزه ای باشد تا اعضای این سازمان در نشست پیش رو به تمدید 9 ماهه توافق 30 نوامبر (دهم آذرماه 95) روی خوش نشان دهند، تمدیدی که پیش از این مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا لحظاتی دیگر نشست 172 اوپک آغاز می‎شود/ تمدید توافق 6 یا 9 ماهه اوپک

تا لحظاتی دیگر نشست 172 اوپک آغاز می‎شود/ تمدید توافق 6 یا 9 ماهه اوپک