مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 خرداد 1396 ساعت 11:552017-05-24فرهنگي

هنر سوزن دوزی هنوز زنده است


هنر سوزن دوزی که یکی از هنرهای تاریخی و فاخر دست زنان بلوچ به شمار می رود و ترسیم کننده نقشه راه مد و لباس ایرانی است و در صورت شناساندن آن، این قابلیت را دارد که نقشه راه مد و لباس بازارهای جهانی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وارد نمایشگاه سوزن دوزی در نگارخانه سرو عمارت اکبریه که می شویم در نگاه اول رنگ های متنوع و شاد چشم انسان را می نوازد و قرمز و صورتی و زرد و آبی به کار برده شده در پارچه ها بیننده را به شوق وا می دارد.

این زیبایی ها کار دست دانشجویان و به عبارت بهتر دختران بلوچی است که در دانشگاه فرهنگیان بیرجند مشغول به تحصیل هستند و با نمایش هنر سوزن دوزی که بخشی از فرهنگ مردم سیستان و بلوجستان است نمادی از هنر دیار خود را ارائه کردند.

هنر سوزن دوزی با تار و پود پارچه در ارتباط است معظمه ارج یکی از این هنرمندان است، وی که لباس بلوچی زیبایی بر تن کرده و دانشجوی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان بیرجند است، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هنر سوزن دوزی با ذات دختران بلوچ عجین شده و بانویی را در بلوچستان نمی توان شناخت که بهره ای از سوزن دوزی نبرده باشد.

وی که از شهر زیبای چابهار مهمان خراسان جنوبی است، با اشاره به اینکه سوزن دوزی میراث فرهنگی مردمان بلوچ است، اظهار کرد: خوش بختانه بسیاری از مردم از این نمایشگاه استقبال کردند اما بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر سوزن دوزی هنوز زنده است

هنر سوزن دوزی هنوز زنده است