مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 خرداد 1396 ساعت 14:462017-05-23اقتصادي

رییس کل بیمه: آیین نامه حاکمیت شرکتی در موسسات بیمه تصویب شد


رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از تصویب نهایی آیین نامه حاکمیت شرکتی در موسسات بیمه در جلسه اخیر شورای عالی بیمه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری فارس" به نقل بیمه مرکزی عبدالناصر همتی با اشاره به تحول انجام گرفته در ساختار صنعت بیمه، افزایش تعداد شرکت های بیمه و گسترش رقابت بین آنها، استقرار حاکمیت شرکتی در موسسات بیمه را یک ضرورت دانست.

رییس شورای عالی بیمه، وضع شیوه های نوین نظارتی و مقررات متناسب با ساختار جدید صنعت بیمه در قالب آیین نامه حاکمیت شرکتی را برای اطمینان از رعایت حقوق ذینفعان صنعت بیمه، خصوصا بیمه گذاران اجتناب ناپذیر دانست.

به گفته همتی، موسسات بیمه از این پس موظف خواهند بود امور خود را از طریق هیئت مدیره و هیات عامل که وظایف و حدود اختیارات آنها در اساسنامه تعیین می شود، اداره کنند.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: شرکت های بیمه دارای حداقل 5 عضو در هیئت مدیره خواهند بود که همه آنها از بین اشخاص حقیقی انتخاب خواهند شد و اکثریت اعضای آن نمی توانند در شرکت بیمه مشاغل اجرایی را عهده دار باشند.

هیئت عامل نیز متشکل از مدیرعامل، قائم مقام و معاونین مدیرعامل خواهند بود که به طور موظف و تمام وقت در موسسه بیمه اشتغال خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کل بیمه: آیین نامه حاکمیت شرکتی در موسسات بیمه تصویب شد

رییس کل بیمه: آیین نامه حاکمیت شرکتی در موسسات بیمه تصویب شد