مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 خرداد 1396 ساعت 13:302017-05-23بين الملل

چین همچنان مخالف پیوستن هند به گروه تامین کنندگان هسته ای است


براساس گزارش ها در حالی که چند هفته تا نشست بعدی گروه موسوم به گروه تامین کنندگان هسته ای در سوییس باقی مانده، چین بار دیگر از مخالفتش با پیوستن هند به این گروه خبر داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسیا، چین به دنبال آن است که کار را برای دولت ترامپ به منظور حمایت از عضویت هند در گروه تامین کنندگان هسته ای دشوار کند.

دولت باراک اوباما، رییس جمهور قبلی آمریکا نیز پیشتر از این تلاش هند حمایت کرده بود.

پکن اعلام کرده که همچنان عقیده دارد کشورهایی مثل هند که معاهده عدم اشاعه هسته ای را امضا نکردند نمی توانند به گروه تامین کنندگان هسته ای بپیوندند مگر آنکه در قوانین عضویت این گروه تغییر ایجاد شده و فرصت مشابهی نیز به کشورهای دیگری که پیمان عدم اشاعه هسته ای را امضا نکرده اند برای پیوستن داده شود.

این نشان می دهد که چین می خواهد پاکستان را که سابقه طولانی در سوءرفتار هسته ای دارد در جایگاهی برابر قرار داده و در صورت ورود هند به گروه تامین کنندگان هسته ای پاکستان را هم وارد سازد.

هوا چونایینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری گفت: موضع چین درباره حضور کشورهای نپیوسته به پیمان عدم اشاعه هسته ای در گروه تامین کنندگان هسته ای همچنان مثل قبل است و تغییر نیافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین همچنان مخالف پیوستن هند به گروه تامین کنندگان هسته ای است

چین همچنان مخالف پیوستن هند به گروه تامین کنندگان هسته ای است