مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 خرداد 1396 ساعت 10:552017-05-23پزشكي

احتمال بروز سرطان مثانه در چه کسانی بیشتر است؟


دبیر اجرایی بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران درباره شایع ترین سرطان های حوزه اورولوژی مانند پروستات و مستانه توضیحاتی را ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدعلی زرگر شایع ترین سرطان ها در حوزه اورولوژی در دنیا را سرطان های پروستات، کلیه و مستانه دانست و گفت: البته این سرطان ها قابل پیشگیری هستند و اگر به موقع پیشگیری شوند، می توان آنها را درمان کرد.

به عنوان مثال پروستات یکی از شایع ترین سرطان هایی است که با آزمایشی ساده قابل تشخیص است.

وی درباره سرطان پروستات گفت: ادرار خونی یکی از مهم ترین نشانه های سرطان پروستات است و افراد باید هر گونه تغییر رنگ در ادرارشان را جدی بگیرند به ویژه اگر خونی باشد.

دبیر اجرایی بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، سیگار کشیدن و مصرف موادمخدر را یکی از شایع ترین علل ابتلا به سرطان مستانه خواند و گفت: در عین حال افرادی که در کارخانه های رنگ رزی کار می کنند یا با مواد شیمیایی سروکار دارند، ابتلا به سرطان مستانه در آنها بیشتر است، اما می توان گفت تقریبا تمام کسانی که به سرطان مستانه مبتلا می شوند، سیگاری اند.

زرگر با بیان اینکه سرطان مستانه در زنان شیوع زیادی ندارد، درباره بیماری سنگ کلیه نیز گفت: در 25 سال گذشته درمان های موفقی برای درمان بیماری سنگ کلیه انجام شده است و با روش های جراحی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال بروز سرطان مثانه در چه کسانی بیشتر است؟

احتمال بروز سرطان مثانه در چه کسانی بیشتر است؟