مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 خرداد 1396 ساعت 23:502017-05-22اجتماعي

لاک پشت های دریایی ایران در معرض تهدید


23 می مصادف با دوم خرداد ماه به عنوان روز «جهانی لاک پشت» نامگذاری شده است.

کارشناس دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح وضعیت لاک پشت های جهان و ایران، - 23 می مصادف با دوم خرداد ماه به عنوان روز جهانی لاک پشت نامگذاری شده است.

کارشناس دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح وضعیت لاک پشت های جهان و ایران،برداشت مستقیم به منظور تجارت و افزایش گرمای زمین را به عنوان عوامل تهدیدکننده لاک پشت ها برشمرد.

اصغر مبارکی در گفت وگو با ایسنا، روز جهانی لاک پشت در سال 2000 به همت یک سازمان غیردولتی به نام سازمان نجات لاک پشت های آمریکا نامگذاری شده که هدف اصلی آن، حفاظت و افزایش آگاهی در خصوص اهمیت لاک پشت ها بوده است.

وی افزود: متاسفانه لاک پشت ها به عنوان راسته ای که از جنبه های مختلف اکولوژیک، بیولوژیک، دیرینه شناختی و اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار هستند اما کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و جزء معدود گونه هایی هستند که وضعیت حفاظت مناسبی ندارند.

335 گونه ثبت شده لاک پشت در جهان کارشناس دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به تعداد گونه های لاک پشت ثبت شده جهان اشاره و اظهار کرد: 335 گونه لاک پشت در دنیا ثبت شده است که با احتساب زیرگونه ها به بیش از 442 گونه و زیرگونه می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاک پشت های دریایی ایران در معرض تهدید

لاک پشت های دریایی ایران در معرض تهدید