مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396 ساعت 10:202017-05-17اجتماعي

استفاده از بیودیزل تولیدشده از روغن پسماند، راهکاری برای رفع آلودگی هوا


رییس کمیته سوخت های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری عامل اصلی آلودگی هوا را گازهای خروجی از اگزوز خودروها دانست و گفت: - استفاده از بیودیزل و گازوییل زیستی تولیدشده از روغن های پسماند خوراکی می تواند راهکار مناسبی برای رفع این مشکل باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا میثم طباطبایی در خصوص ضرورت استفاده از بیودیزل در کشور اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی آلودگی هوا عامل سالانه مرگ 2900 تا 4 هزار نفر تنها در شهر تهران است و عامل اصلی این آلودگی گازهای خروجی اگزوز وسایل نقلیه است.

وی افزود: در پاسخ به این آلودگی و جهت کاهش آن هر ساله دولت روزهایی را در کشور تعطیل عمومی اعلام می کند؛ اما راه های بهتری جهت کاهش آلودگی هوا وجود دارد که از آن جمله استفاده از انرژی های تجدیدپذیر نظیر سوخت های زیستی می تواند به عنوان یکی از این راهکارها ارائه شود.

طباطبایی، بازیافت روغن های پسماند خوراکی و تولید بیودیزل یا گازوییل زیستی را از دیگر راهکارهای موثری دانست که می تواند قدمی موثر در کاهش آلودگی هوا باشد.

وی ادامه داد: هر ساله در ایران صدها هزار لیتر روغن پسماند خوراکی تولید می شود که یا در سیستم فاضلات شهری دفع شده و یا به صورت غیر قانونی در صنایع آرایشی بهداشتی (عمدتا جهت تولید صابون)، صنای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از بیودیزل تولیدشده از روغن پسماند، راهکاری برای رفع آلودگی هوا

استفاده از بیودیزل تولیدشده از روغن پسماند، راهکاری برای رفع آلودگی هوا