مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اردیبهشت 1396 ساعت 04:412017-05-01سياسي

یادداشت/ پرویز سروری راهکار برون رفت از آسیب های اجتماعی


برخی معتقدند که ریشه گسل های اجتماعی را باید در فاصله فرهنگی، ارزشی و هنجاری بین نسل ها جستجو کرد که البته در جای خود، عقیده درستی است ولی باید گفت که خاستگاه اصلی شکاف های اجتماعی در وهله اول، - به فاصله طبقاتی بازمی گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه حمایت در یادداشتی از پرویز سروری نوشت: مسئله آسیب ها و معضلات اجتماعی برای همه جوامع و نظام های حکومتی، یکی از دل مشغولی ها و دغدغه های اصلی مسئولان کشورها محسوب می شود، به ویژه برای کشور و انقلاب ما که یکی از اهداف مهم آن، استقرار نظام اخلاقی و معنوی در جامعه بوده است.

این موضوع برای جامعه ما دارای اهمیت خاص و ویژه ای است تا آنجا که رهبر حکیم انقلاب، با تشکیل جلسات متعدد با حضور مسئولین ذی ربط به شخصه پیگیر حل معضلات اجتماعی بوده و به صورت خصوصی نکات ضروری را به دست اندرکاران گوشزد فرموده اند.

از سوی دیگر، واکاوی محققان این حوزه نشان داده است که گستردگی آسیب های اجتماعی ، نرخ رشد و پراکندگی آن ها در هر جامعه ای، سه علامت مهم هشداردهنده تلقی می شوند.

اگر آسیب های اجتماعی دارای گستره وسیع، تراکم و نرخ رشد بالایی باشند، نه تنها آرامش و امنیت جامعه را به خطر می اندازند، بلکه حتی ممکن است امنیت ملی یک کشور را تهدید کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ پرویز سروری راهکار برون رفت از آسیب های اجتماعی

یادداشت/ پرویز سروری راهکار برون رفت از آسیب های اجتماعی