مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 ساعت 16:102017-04-30اقتصادي

اگر برجام نبود...


ستاره خودکفایی در بنزین سرانجام با افتتاح فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیخ فارس روشن شد، پروژه ای که هرچند تحریم ها گریبان روند ساخت آن را گرفت اما با اجرایی شدن برجام و برداشته شدن سد تحریم ها آرزوی دیرینه ایران به تحقق پیوست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نقش برجام چنان در روند ساخت این پالایشگاه تاثیر گذار بود که ریاست جمهور در آخرین اظهارات خود تاکید کرد اگر برجام نبود این پالایشگاه هیچگاه راه اندازی نمی شد.

ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در سال 1385 کلید خورد اما تحریم ها گریبان این پالایشگاه را گرفت و ساخت آن در دولت های نهم و دهم در دوران تحریم به دلیل نبود تجهیزات و سرمایه کافی به کندی پیش رفت.

پس از برجام اجرای این طرح پالایشی شتاب گرفت و برخی واحدهای آن نظیر واحد تقطیر نیز در سال 95 به بهره برداری رسید.

با بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، علاوه بر اینکه ایران از نظر تامین بنزین مورد نیاز کشور خودکفا می شود، به صادرکننده بنزین نیز تبدیل خواهد شد.

راه اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 12 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 به تولید بنزین کشور اضافه می کند.

همچنین با راه اندازی کامل این پالایشگاه روزانه 360 هزار بشکه معیانات گازی از طریق خط لوله از عسلویه به این پالایشگاه منتقل خواهد شد و بدین ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر برجام نبود...

اگر برجام نبود...