مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 ساعت 11:552017-04-30پزشكي

مردان ایرانی بیشتر از زنان دچار مشکل ناباروری هستند


رییس انجمن جنین شناسی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد ناباروری در ایران به دلیل مشکلات مردان است، گفت: از 24 میلیون و 200 هزار زوج، 3.

5 میلیون زوج مشکل ناباروری دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، محمد محمدی آخوندی در نشست خبری که در ارتباط با کمپین حمایت از زوجین نابارور برگزار شد، اظهار داشت: مردم ما متأسفانه در اکثر مواقع زمانی که متوجه مشکل ناباروری می شوند، نمی دانند به کجا مراجعه کنند، در حالی که با مراجعه این افراد به مراکز درمان ناباروری بسیار مؤثر بوده و سبب می شود زمان طلایی درمان را از دست ندهند.

وی با بیان اینکه تشخیص و درمان به موقع ناباروری بسیار حائز اهمیت است، گفت: مشکلات مربوط به غدد، ژنتیک، عوامل محیطی و روانی نیز در بروز ناباروری سهیم است، لذا زوجین نابارور به جای اینکه به پزشک در مطب مراجعه کنند، باید به مراکز ناباروری توجه داشته باشند.

رییس انجمن جنین شناسی اضافه کرد: بر اساس آخرین سرشماری های انجام گرفته حدود 24 میلیون و 200 هزار زوج در کشور داریم که وزارت بهداشت اعلام کرده حدود 3.

5 میلیون نفر از آنها، زوج های نابارور هستند.

همچنین در سال گذشته 50 هزار سیکل درمان ناباروری صورت گرفت.

آخوندی با اشاره به اینکه در مراکز دولتی و خصوصی به صورت میانگین حدود 6 میلیون تومان هزینه برای هر بار درمان نیاز است، البته فرد سه تا چهار بار ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان ایرانی بیشتر از زنان دچار مشکل ناباروری هستند

مردان ایرانی بیشتر از زنان دچار مشکل ناباروری هستند