مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 ساعت 09:402017-04-30پزشكي

گیلان از استان های پیشتاز تولیدکننده مرغ بدون آنتی بیوتیک


60 واحد مرغداری گیلان در پرورش مرغ آنتی بیوتیک مصرف نمی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، سهراب عاقبتی با بیان این که مطلب گفت: بنا به حساسیت و اهمیت موضوع شعار امسال از سوی جامعه جهانی دامپزشکی و دفتر بین المللی بیماری های واگیر دامی با عنوان مقابله با مقاومت آنتی بیوتیکی انتخاب شده است.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت در ماههای گذشته اسامی تعدادی از عوامل بیماری زای مقاوم به آنتی بیوتیک از رده باکتری ها را منتشر کرده که به علت مقاومت روز افزون به آنتی بیوتیک، تهدید بزرگی برای سلامت بشر محسوب می شوند.

عاقبتی ادامه داد: آنتی بیوتیک ها بیشترین داروهای تجویزی هستند و از طریق کشتن میکروب ها و توقف تکثیر آنها با عوامل بیماریزا مقابله می کنند.

مدیرکل دامپزشکی با اشاره به آمارهای نگران کننده سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر حدود 700 هزار نفر سالانه در سراسر دنیا بر اثر عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک جان خود را از دست می دهند و اگر اقدام فوری در این زمینه صورت نگیرد، پیش بینی شده که این قبیل عفونت ها تا سال 2050 میلادی هر سال جان 10 میلیون انسان را خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: باکتری ها برای اینکه با جهش ژنتیکی به آنتی بیوتیک مقاوم شوند به زمان احتیاج دارند اما مجموعه ای از عوامل این روند را تسریع کرده که در حوزه پرورش دام و دامپزشکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان از استان های پیشتاز تولیدکننده مرغ بدون آنتی بیوتیک

گیلان از استان های پیشتاز تولیدکننده مرغ بدون آنتی بیوتیک