مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 ساعت 08:202017-04-30اقتصادي

دولت در کنترل تورم و رشد اقتصادی موفق بود


یک استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در حوزه کاهش نرخ تورم و همچنین نرخ رشد اقتصادی در دولت یازدهم اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: در دولت فعلی آنالیز خوبی از بحث رکود صورت نگرفت و به همین منظور رکود عمیقی در بخش های مختلف از جمله در مسکن حاکم شد، - همچنین باید به این نکته توجه کرد که معضل اول اقتصاد ایران سیستم بانکی کشور است.

مهدی طغیانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در خصوص تورم، شاخص ها نشان می دهند که اتفاقات خوبی رخ داده است.

البته حجم نقدینگی موجود در جامعه یک آتش زیر خاکستر است، زیرا رقم بسیار بالایی دارد و نزدیک به 1200 میلیارد تومان است و به شرط اینکه این کنترل تورم با موفقیت ادامه یابد یک اتفاق مهم محسوب می شود.

وی افزود: اگر نتوان این حجم از نقدینگی را به سمت فعالیت های مولد جهت دهیم این یک فعالیت تورمی است و چند برابر وضعیت فعلی خواهد بود، اما با همه این تفاسیر دولت طی این سال ها در این مورد موفق بوده است.

این استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان به رکود اشاره کرد و افزود: رکود فعلی دلایل مختلفی برای شروع و دلایل دیگری برای تداوم دارد، دلایل شروع کاهش قیمت نفت بود زیرا اقتصاد و همه بخش های تولیدی کشور مستقیم و غیر مستقیم به نفت وابسته است، بحث بعدی تحریم ها بود که در سال های 89،90 و 91 به شدت تشدید شد و هزینه مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت در کنترل تورم و رشد اقتصادی موفق بود

دولت در کنترل تورم و رشد اقتصادی موفق بود