مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 ساعت 00:502017-04-29سياسي

مبارزه با فساد، دریافت مالیات از ثروتمندان و کاهش فاصله طبقاتی


اسحاق جهانگیری می گوید، یکی از اقدامات انجام شده در سال های گذشته تشکیل ستاد مبارزه با فساد بوده است که در آن مواردی مانند بابک زنجانی بررسی می شود.

- دولت در این ستاد پیگیری می کند که 14 هزار میلیارد تومان از اموال کشور چه شد و اساسا بابک زنجانی ها چطور شکل می گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسحاق جهانگیری که در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شنبه شب، نهم اردیبهشت شرکت کرده بود، درباره اقدامات دولت آینده خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 در زمینه کاهش فاصله طبقاتی، بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید نظام مالیاتی کشور تقویت شود و بر این اساس کسانی که به هر نحوی ثروت تولید می کنند، مالیات آن را بپردازند.

وی ادامه داد: مالیات حق قانونی دولت است از کسانی که ثروت تولید می کنند و باید مالیات دریافت شده را در مقابل به فرودستان جامعه تخصیص دهد؛ البته نه به این صورت که بین آنها پول تقسیم شود بلکه به این ترتیب که در جهت توانمند ساختن آنها هزینه شود.

او در بخشی از سخنانش با انتقاد از برخورد سیاسی با فساد اقتصادی بیان کرد: این موضوع باید آسیب شناسی شود و نباید با موضوع فساد برخورد سیاسی کرد؛ به این ترتیب که رقیب سیاسی متهم شود به فساد و مثلا اگه فسادی در اطرافیان بود، برای آشکار شدنش اقدامی نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با فساد، دریافت مالیات از ثروتمندان و کاهش فاصله طبقاتی

مبارزه با فساد، دریافت مالیات از ثروتمندان و کاهش فاصله طبقاتی