مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اردیبهشت 1396 ساعت 13:302017-04-29پزشكي

کاهش مصرف آنتی بیوتیک برای حفظ سلامت جامعه ضروری است


بسیاری از میکروب ها و بیماری ها به آنتی بیوتیک مقاوم شدند و باید برای حفظ آینده سلامت جامعه مصرف آنتی بیوتیک ها را کاهش دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"؛ پیام حجتی در جلسه خبری روز جهانی دامپزشک با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی دام شعار امسال را مقاومت ضد میکروبی از اقدام تا عمل تعیین کرده است، افزود: در کشور ما مصرف آنتی بیوتیک در درمان بیماری های دامی و انسانی بالاست و سلامت جامعه را تهدید می کند.

وی گفت:: هرچه مصرف و دوز آنتی بیوتیک ها افزایش یابد، میکروب ها نیز به آن ها مقاوم می شود و آن وقت برای درمان بیماری ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

رییس جامعه دامپزشکان ایران تصریح کرد: هم اکنون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور بومی شده است و ما نمی توانیم جلوی شیوع این بیماری را بگیریم، اما می توانیم با اجرای راهکاری بهداشتی و افزایش سطح سلامت بیماری را مدیریت کنیم.

حجتی افزود: مصرف آنتی بیوتیک در کنترل بیماری تأثیر گذار نیست و باید فرهنگ مصرف این دارو ها در کشور اصلاح شود و با ارتقای سطح سلامت و بهداشت در بخش دام از شیوع بیماری پیشگیری کنیم نه اینکه صبر کنیم تا بیماری شایع شود و آن وقت انواع آنتی بیوتیک ها را تجویز کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مصرف آنتی بیوتیک برای حفظ سلامت جامعه ضروری است

کاهش مصرف آنتی بیوتیک برای حفظ سلامت جامعه ضروری است