مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اردیبهشت 1396 ساعت 12:302017-04-29سياسي

پایه گذاری دیپلماسی اقتصادی حرفه ای در ایران


بزرگترین دستاورد دولت یازدهم را می توان در حوزه سیاست خارجی یعنی برجام، دانست که با دیپلماسی به دست آمد، ولی اهمیت مسئله دیپلماسی صرفا محدود به روابط سیاسی خارجی نمی شود.

- دیپلماسی اقتصادی یکی از مهم ترین جنبه هایی است که در سال های اخیر چه در سطح جهان و چه در داخل کشور به آن پرداخته شده است.

گسترش روز به روز جهانی شدن و اهمیت روزافزون بحث اقتصاد، سبب شده تا بعد جدیدی از دیپلماسی سنتی به نام دیپلماسی اقتصادی بروز پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت اقتصاد در نود و هشتمین روز از اجرای برنامه 100 روز 100 اقدام خود که در آن به معرفی 100 اقدام مهم وزارت اقتصاد در دولت یازدهم می پردازد با معرفی پایه گذاری دیپلماسی اقتصادی حرفه ای در ایران ، به عنوان یکی از دستاوردهای مهم این وزارت خانه در گزارشی آورده است: در متون آکادمیک، اساسا دیپلماسی ابزاری است که با استفاده از آن، دولت ها میتوانند روابط خود را با یک دیگر تنظیم کنند.

البته این تعریفی سنتی از دیپلماسی است که با گسترش جهانی شدن و پیدایش بازیگران جدید، دیپلماسی دیگر محدود و محصور در دولت ها و موضوعات سیاسی و امنیتی نیست.

تغییرات ایجاد شده در سطح بین المللی در دهه های اخیر سبب شده، مباحث اقتصادی به دیپلماسی و تنظیم روابط خارجی منتقل شده و بسیاری از مذاکرات و دیدارهای عادی میان دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایه گذاری دیپلماسی اقتصادی حرفه ای در ایران

پایه گذاری دیپلماسی اقتصادی حرفه ای در ایران