مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اردیبهشت 1396 ساعت 11:252017-04-29اجتماعي

آغاز عملیات مبارزه بیولوژیک با آفت برگ خوار در جنگلهای زاگرس


عملیات پایش، کنترل و مبارزه با استفاده از سموم بیولوژیک با آفت برگ خوار و جوانه خوار بلوط در سطح 15 هزار و 250 هکتار از جنگلهای زاگرس شهرستان سروآباد آغاز شده است.

- "مرکز کُردستـــــان، مُدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد با اعلام این خبر گفت: بیش از 250 هکتار از جنگلهای زاگرس شهرستان سروآباد که در کانون بحران این آفت قرار گرفته اند با سموم شیمیایی بیولوژیک و دستگاه توربولاینر که برای اولین بار در کشور از آن استفاده می شود، سم پاشی می شود.

ارکان حیدری افزود: عملیات کنترل و پایش نیز در سطح 15 هزار هکتار از جنگلهای شهرستان سروآباد که در وضعیت نیمه بحرانی قرار دارند، از اسفند پارسال آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی گفت: متأسفانه آفت برگ خوار و جوانه خوار بلوط چند سالی است که در جنگلهای زاگرس و به تناسب آن در جنگلهای استان کردستان و شهرستان سروآباد شیوع پیدا کرده است که از اثرات این افت ضعف بیولوژیک درختان است که اگر چند سال پشت سرهم تکرار شود، منجر به خشک شدن درختان و نابودی جنگل می شود.

مُدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد افزود: چنانچه عملیات پایش، کنترل و مبارزه بیولوژیک برای مبارزه با این آفت خطرناک کافی نباشد در مهرماه عملیات مبارزه مکانیکی را انجام می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات مبارزه بیولوژیک با آفت برگ خوار در جنگلهای زاگرس

آغاز عملیات مبارزه بیولوژیک با آفت برگ خوار در جنگلهای زاگرس